DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Maksym-Kaczmarek, Jadwiga | - |
dc.date.accessioned | 2018-08-30T09:38:07Z | - |
dc.date.available | 2018-08-30T09:38:07Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | E. Jaskółowa, D. Krzyżyk, B. Niesporek-Szamburska, M. Wójcik-Dudek; przy współpracy D. Jagodzińskiej i A. Zok-Smoły (red.), "Edukacja polonistyczna jako zobowiązanie : powszechność i elitarność polonistyki. T. 2" (S. 371-384). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 9788322631881 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/5959 | - |
dc.description.abstract | This article presents two scenarios of the Polish language classes for first‑year
high school students devoted to the problem of interpersonal communication.
These scenarios implement the idea of developing language competence
skills in conjunction with interpretation of poetry. In the presented propositions,
two poems of Wisława Szymborska: Na wieży Babel and Wszelki Wypadek were
analysed. The scenarios of classes were prepared according to two strategies
of teaching: emotional and problematic. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | interpersonal communication | pl_PL |
dc.subject | language competence | pl_PL |
dc.subject | interpretation | pl_PL |
dc.subject | Wisława Szymborska | pl_PL |
dc.subject | Polish in high school | pl_PL |
dc.title | Problem komunikacji na lekcjach języka polskiego w kontekście poezji Wisławy Szymborskiej | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|