Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/6014
Tytuł: Skuteczne przekonywanie w przekazach reklamowych : językowe środki perswazji stosowane w kampaniach społecznych
Autor: Wójciuk, Anna
Słowa kluczowe: kampania reklamowa; językowe środki perswazji
Data wydania: 2016
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: B. Mitrenga (red), "Słowo - wartość - jakość w języku i w tekście" (S. 169-182). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Nr Serii/Raportu: Linguarum Silva, t. 5;
Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, nr 3510;
Abstrakt: The article describes the vocabulary of persuasive force applied in social campaigns. Persuasion is the art of efficient convincing and publicity is supposed to persuade the recipients to take advantage of the offer that is presented to them, to change the way they used to act and to participate in a given charity action. Similarly as in the case of commercial advertising, the social broadcasts emploi various words which possess a persuasive force and which influence the feelings and emotions of the recipients of the message more strongly. Such researchers as J. Caples, F.E. Hahn, J. Bralczyk and A. Awdiejew studied the persuasive vocabulary of commercial advertisements. The article indicates which words of persuasive force may be discerned most frequently in social advertisements.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/6014
ISSN: 2300-0023
0208-6336
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Wojciuk_Skuteczne_przekonywanie_w_przekazach.pdf313,89 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons