Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/6160
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorGodawa, Joanna-
dc.date.accessioned2018-09-12T11:39:21Z-
dc.date.available2018-09-12T11:39:21Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationChowanna, T. 2 (2016), s. 113-123pl_PL
dc.identifier.issn0137-706X-
dc.identifier.issn2353-9682-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/6160-
dc.description.abstractThe aim of the article is to present mutual conceptual relationships of “nature” and “culture”, considering the definitional context and the emergence of the concept balancing the cultural and naturalistic dualism in order to demonstrate a transgressive dimension of integrative education. The author of the article considers the definition of mutual shaping of people and their environment as the leading definition, which is inspired by ecological anthropology which the author transfers to the area of education and special education, conducting discussions on the integrative system in Poland.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectnaturepl_PL
dc.subjectculturepl_PL
dc.subjecttransgressionpl_PL
dc.subjectinclusive educationpl_PL
dc.subjectecological anthropologypl_PL
dc.subjectthe system of inclusive educationpl_PL
dc.titleTransgresyjny wymiar edukacji integracyjnej w przestrzeni "natury" i "kulturypl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.relation.journalChowannapl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Godawa_Transgresyjny_wymiar_edukacji_integracyjnej_w_przestrzeni.pdf295,66 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons