Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/6175
Tytuł: Między tradycją a współczesnością : kilka uwag o niektórych perspektywach dydaktyki : artystycznej
Autor: Solik, Ryszard
Słowa kluczowe: tradition; the present day; art; perspective; artistic didactics; postmodern art; interpretation; social and cultural space
Data wydania: 2013
Źródło: "Cieszyński Almanach Pedagogiczny" T. 2 (2013), s. 137-149
Abstrakt: The article undertakes the theme of artistic didactics in context of contemporary culture and first of all in context of alterations and experiments that are reorganising the territory of the art. It presents few concepts and attitudes dominating in cogitation on the art, furthermore it confronts them with the reality of the postmodern art. Within theese relations the force and the meaning of an interpretation, as a basic manner of art work’s existence in the social and cultural space, are represented. As a result, presence of the interpretation in the structure of an art work creates an interesting perspective for education and artistic didactics.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/6175
ISSN: 2300-3006
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Solik_miedzy_tradycja_a_wspolczesnascia_kilka.pdf313,17 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons