DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Gałajda, Dagmara | - |
dc.date.accessioned | 2017-12-10T17:54:28Z | - |
dc.date.available | 2017-12-10T17:54:28Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier.citation | D. Gabryś-Barker (red.), " Readings in second language acquisition " (s. 143-160). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-226-2101-1 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/638 | - |
dc.description.abstract | Rozdział poświęcony jest pojęciu kompetencji komunikacyjnej (ang. communicative
competence) oraz bardziej szczegółowo jej komponentom: kompetencji gramatycznej
(ang. grammatical competence), socjolingwistycznej (ang. sociolinguistic competence),
dyskursowej (ang. discourse competence) oraz strategicznej (ang. strategic competence).
Jako podstawę rozważań teoretycznych wybrano model Canale i S waina (1980), który
podkreśla złożony charakter kompetencji komunikacyjnej. Ponadto rozdział opisuje
znaczenie komunikacji niewerbalnej oraz indywidualnej dla każdego ucznia chęci
komunikowania się (ang. willingness to communicate) w procesie przyswajania języka.
W części poświęconej strategiom komunikacyjnym zaprezentowano i omówiono taksonomię
strategii według Tarone (1977), jak również Færch i Kasper (1983). | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | Communicative competence in language learning | pl_PL |
dc.subject | Linguistic skills | pl_PL |
dc.subject | Communicative abilities | pl_PL |
dc.subject | Non-verbal communicative behaviour | pl_PL |
dc.title | The concept of communicative competence in language learning | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|