Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/638
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorGałajda, Dagmara-
dc.date.accessioned2017-12-10T17:54:28Z-
dc.date.available2017-12-10T17:54:28Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationD. Gabryś-Barker (red.), " Readings in second language acquisition " (s. 143-160). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-226-2101-1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/638-
dc.description.abstractRozdział poświęcony jest pojęciu kompetencji komunikacyjnej (ang. communicative competence) oraz bardziej szczegółowo jej komponentom: kompetencji gramatycznej (ang. grammatical competence), socjolingwistycznej (ang. sociolinguistic competence), dyskursowej (ang. discourse competence) oraz strategicznej (ang. strategic competence). Jako podstawę rozważań teoretycznych wybrano model Canale i S waina (1980), który podkreśla złożony charakter kompetencji komunikacyjnej. Ponadto rozdział opisuje znaczenie komunikacji niewerbalnej oraz indywidualnej dla każdego ucznia chęci komunikowania się (ang. willingness to communicate) w procesie przyswajania języka. W części poświęconej strategiom komunikacyjnym zaprezentowano i omówiono taksonomię strategii według Tarone (1977), jak również Færch i Kasper (1983).pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectCommunicative competence in language learningpl_PL
dc.subjectLinguistic skillspl_PL
dc.subjectCommunicative abilitiespl_PL
dc.subjectNon-verbal communicative behaviourpl_PL
dc.titleThe concept of communicative competence in language learningpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Galajda_The_concept_of_communicative_competence.pdf359,31 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons