DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Solska, Agnieszka | - |
dc.date.accessioned | 2017-12-10T18:07:06Z | - |
dc.date.available | 2017-12-10T18:07:06Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier.citation | D. Gabryś-Barker (red.), " Readings in second language acquisition " (s. 121-142). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-226-2101-1 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/640 | - |
dc.description.abstract | Celem rozdziału jest omówienie znaczenia zagadnień pragmatycznych w uczeniu
się języka obcego. Autorka przedstawia podstawowe terminy z zakresu tzw. pragmatyki
międzyjęzykowej (ang. interlanguage pragmatics) i opisuje aspekty użycia języka,
które w sposób istotny decydują o tym, czy dana osoba posługuje się językiem obcym
w sposób poprawny, a więc implikaturę konwersacyjną, akty mowy, uprzejmość językową,
analizę konwersacyjną oraz formy adresatywne. Omówione zostają uniwersalne
aspekty wiedzy pragmatycznej, zjawisko pozytywnego transferu reguł pragmatycznych
z języka ojczystego, a także konsekwencje niedostatecznej kompetencji pragmatycznej
w języku obcym. Podniesiona zostaje też kwestia, na ile możliwe jest rozwinięcie pragmatycznej
wiedzy i umiejętności podczas lekcji języka obcego. | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | Foreign language learning | pl_PL |
dc.subject | Interlanguage pragmatics | pl_PL |
dc.title | Pragmatic issues in foreign language learning | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|