Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/640
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorSolska, Agnieszka-
dc.date.accessioned2017-12-10T18:07:06Z-
dc.date.available2017-12-10T18:07:06Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationD. Gabryś-Barker (red.), " Readings in second language acquisition " (s. 121-142). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-226-2101-1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/640-
dc.description.abstractCelem rozdziału jest omówienie znaczenia zagadnień pragmatycznych w uczeniu się języka obcego. Autorka przedstawia podstawowe terminy z zakresu tzw. pragmatyki międzyjęzykowej (ang. interlanguage pragmatics) i opisuje aspekty użycia języka, które w sposób istotny decydują o tym, czy dana osoba posługuje się językiem obcym w sposób poprawny, a więc implikaturę konwersacyjną, akty mowy, uprzejmość językową, analizę konwersacyjną oraz formy adresatywne. Omówione zostają uniwersalne aspekty wiedzy pragmatycznej, zjawisko pozytywnego transferu reguł pragmatycznych z języka ojczystego, a także konsekwencje niedostatecznej kompetencji pragmatycznej w języku obcym. Podniesiona zostaje też kwestia, na ile możliwe jest rozwinięcie pragmatycznej wiedzy i umiejętności podczas lekcji języka obcego.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectForeign language learningpl_PL
dc.subjectInterlanguage pragmaticspl_PL
dc.titlePragmatic issues in foreign language learningpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Solska_Pragmatic_issues_in_foreign_language_learning.pdf348,61 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons