Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/6587
Tytuł: Wychowanie „do wartości” a współczesna rzeczywistość cywilizacyjna
Tytuł równoległy: Education Towards Values and the Contemporary Civilization Reality
Autor: Zalewska-Bujak, Małgorzata
Słowa kluczowe: values; education; mass culture; susceptibility to influences
Data wydania: 2018
Źródło: Cieszyński Almanach Pedagogiczny, Iss. 5 (2018), s. 54-64
Abstrakt: The deliberations undertaken in the present paper are related to education towards values under the conditions of strongly widespread Western mass culture which, in various ways, tries to permeat everyday life of every individual, carrying with itself a tendency to replace values with their substitutes, or mockups. The effects of this phenomenon appear to be particularly severe for young people, in whom a state of internal chaos and susceptibility to different kinds of destructive influences might be generated. In this context, education put into categories of values becomes primary hope for counteracting this type of civilization threats.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/6587
ISSN: 0208-6336
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Zalewska_Bujak_Wychowanie_do_wartosci_a_wspolczesna_rzeczywistosc.pdf318,05 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons