Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/6914
Title: Problemy poprawnościowe z zakresu frazeologii we współczesnych szkolnych słownikach poprawnej polszczyzny (na przykładzie związku frazeologicznego twardy orzech do zgryzienia) : refleksja krytyczna
Authors: Czarnota, Emilia
Keywords: phraseology; learner’s dictionaries of the correct Polish language; phraseological norm
Issue Date: 2016
Citation: Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego, T. 25 (2016), s.127-137
Abstract: The article analyses and evaluates the translations in several contemorary learner’s dictionaries of the correct Polish langugae of an idiom twardy orzech do zgryzienia. I focus on the place of the idiom in the micro‑ and macro‑structure of dictionaries, proposed normative solutions and on whether these dictionaries take into account the concept of a two‑level linguistic norm of contemporary Polish. I point to errors and inaccuracies in the notation of the idiom in learner’s dictionaries of the correct Polish language and to their consequences. In conclusion, I propose postulates guiding practical actions in desirable directions when it comes to including idioms in learner’s dictionaries of correct Polish.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/6914
ISSN: 0208-5011
Appears in Collections:Artykuły (W.Hum.)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Czarnota_Problemy_poprawnosciowe_z_zakresu_frazeologii.pdf426,68 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons