Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/6981
Tytuł: Diagnoza i postępowanie logopedyczne w nauczaniu języka polskiego jako obcego
Autor: Czempka-Wewióra, Maria
Graboń, Karolina
Słowa kluczowe: diagnosis of speech disorder; pronunciation; teaching Polish as a foreign language
Data wydania: 2017
Źródło: "Postscriptum Polonistyczne" Nr 1 (2017), s. 147-161
Abstrakt: The article describes how to use the competence of a speech therapist in teaching Polish as a foreign language (especially at the early stage of the glottodidactic process). Teaching pronunciation is an integral element of teaching Polish as a foreign language and according to the authors of the article, it can be more effective if the following issues are taken into consideration: diagnosis of speech disorders (including efficiency of speech organs and phonemic hearing) and an efficient therapy. Such an approach is advised in the case of students: 1. who have no biological deficits, however have problems learning correct pronunciation; 2. who have speech defects; or 3. whose pronunciation in a learnt language is influenced by speech therapy.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/6981
ISSN: 1898-1593
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Czempka_Wiewiora_diagnoza_i_postepowanie_logopedyczne.pdf501,54 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons