Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/7098
Tytuł: | Język jako narzędzie kształtowania własnej tożsamości i poznawania Innego |
Autor: | Gancarz, Aleksandra |
Słowa kluczowe: | edukacja międzykulturowa; tożsamość kulturowa; poprawność polityczna; pogranicze; gwara; dialekt |
Data wydania: | 2011 |
Wydawca: | Wydawnictwo Adam Marszałek |
Źródło: | T. Lewowicki, E. Ogrodzka-Mazur, A. Szczurek-Boruta (red.), "Edukacja międzykulturowa – dokonania, problemy, perspektywy" (s. 289-312). Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek |
Abstrakt: | Artykuł przedstawia kwestie językowe ważne z perspektywy pedagogiki międzykulturowej. Skupia się na zagadnieniach związanych z pograniczem polsko-czeskim, polsko-niemieckim i polsko-białoruskim, problemach językowych mniejszości romskiej w Polsce, we Francji i na Słowacji. Porusza też wątek kształtowania kompetencji międzykulturowej podczas nauki języków obcych. Rozwija kwestię poprawności politycznej, podkreślając zbieżność założeń tego amerykańskiego projektu z celami edukacji międzykulturowej. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/7098 |
ISBN: | 978-83-7780-062-1 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WSiNoE)
|
Wszystkie pozycje w RE-BUŚ są chronione prawem autorskim chyba, że zostało wskazane inaczej.