Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/7098
Tytuł: Język jako narzędzie kształtowania własnej tożsamości i poznawania Innego
Autor: Gancarz, Aleksandra
Słowa kluczowe: edukacja międzykulturowa; tożsamość kulturowa; poprawność polityczna; pogranicze; gwara; dialekt
Data wydania: 2011
Wydawca: Wydawnictwo Adam Marszałek
Źródło: T. Lewowicki, E. Ogrodzka-Mazur, A. Szczurek-Boruta (red.), "Edukacja międzykulturowa – dokonania, problemy, perspektywy" (s. 289-312). Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek
Abstrakt: Artykuł przedstawia kwestie językowe ważne z perspektywy pedagogiki międzykulturowej. Skupia się na zagadnieniach związanych z pograniczem polsko-czeskim, polsko-niemieckim i polsko-białoruskim, problemach językowych mniejszości romskiej w Polsce, we Francji i na Słowacji. Porusza też wątek kształtowania kompetencji międzykulturowej podczas nauki języków obcych. Rozwija kwestię poprawności politycznej, podkreślając zbieżność założeń tego amerykańskiego projektu z celami edukacji międzykulturowej.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/7098
ISBN: 978-83-7780-062-1
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Gancarz_Jezyk_jako_narzedzie_ksztaltowania_wlasnej_tozsamosci_i_poznania_Innego.pdf852,01 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Wszystkie pozycje w RE-BUŚ są chronione prawem autorskim chyba, że zostało wskazane inaczej.