Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/7098
Title: Język jako narzędzie kształtowania własnej tożsamości i poznawania Innego
Authors: Gancarz, Aleksandra
Keywords: edukacja międzykulturowa; tożsamość kulturowa; poprawność polityczna; pogranicze; gwara; dialekt
Issue Date: 2011
Publisher: Wydawnictwo Adam Marszałek
Citation: T. Lewowicki, E. Ogrodzka-Mazur, A. Szczurek-Boruta (red.), "Edukacja międzykulturowa – dokonania, problemy, perspektywy" (s. 289-312). Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek
Abstract: Artykuł przedstawia kwestie językowe ważne z perspektywy pedagogiki międzykulturowej. Skupia się na zagadnieniach związanych z pograniczem polsko-czeskim, polsko-niemieckim i polsko-białoruskim, problemach językowych mniejszości romskiej w Polsce, we Francji i na Słowacji. Porusza też wątek kształtowania kompetencji międzykulturowej podczas nauki języków obcych. Rozwija kwestię poprawności politycznej, podkreślając zbieżność założeń tego amerykańskiego projektu z celami edukacji międzykulturowej.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/7098
ISBN: 978-83-7780-062-1
Appears in Collections:Książki/rozdziały (WSiNoE)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gancarz_Jezyk_jako_narzedzie_ksztaltowania_wlasnej_tozsamosci_i_poznania_Innego.pdf852,01 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Items in RE-BUŚ are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.