Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/7367
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKłosiński, Krzysztof-
dc.date.accessioned2018-12-10T07:59:38Z-
dc.date.available2018-12-10T07:59:38Z-
dc.date.issued2000-
dc.identifier.citationM. Piechota (red.), ""Pieśni ogromnych dwanaście..." : studia i szkice o "Panu Tadeuszu"" (S. 192-207). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.identifier.isbn8322605982-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/7367-
dc.description.abstractThe article analyses the agonistic element of the canto 4 of Pan Tadeusz, focusing on the relations between art and reality as exemplified by the description of the “bigos”. It is exactly a projection of this description on the all-embracing agon of canto 4 that allows us to reveal the self-presentation of Mickiewicz as a Romantic artist and ironist, who elevates the description of cooking the “bigos” to the level of a cosmic event in which the four elements are involved. This is made possible owing to poet’s referring to an intertext which in this case is Ovid’s Metamorphoses in the Polish translation by Count Bruno Kicinski.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherKatowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectPan Tadeuszpl_PL
dc.subjectAdam Mickiewiczpl_PL
dc.titleBigospl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Klosinski_Bigos.pdf617,13 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons