Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/7500
Tytuł: Les notions de prototype et d`invariant sémantique dans l'analyse des catégories grammaticales. La linguistique cognitive et l'enseignement des langues étrangères
Autor: Kwapisz-Osadnik, Katarzyna
Słowa kluczowe: imparfait past tense; subjunctive mood; French
Data wydania: 2002
Źródło: Neophilologica, T. 15 (2002), s. 250-265
Abstrakt: An important issue in teaching foreign languages, especially grammar, is the choice of an adequate method. Teachers often come across numerous problems connected with introducing and explaining to their students the grammatical phenomena that do not occur in their native languages. The author presents the cognitive description of the imparfait past tense and the subjunctive mood in French and shows the advantages of this method. The holistic approach toward a grammatical phenomenon and introducing the notion of the prototype and the semantic invariant can make it easier for students to grasp the nature and functioning o f the phenomenon. Thanks to it they can better use the language and at the same time see the differences in the ways different languages conceptualize the world.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/7500
ISSN: 0208-5550
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kwapisz_Osadnik_Les_notions_de_prototype_et_dinvariant.pdf626,92 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons