Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/7539
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorWieczorek, Krzysztof A.-
dc.date.accessioned2018-12-19T12:24:39Z-
dc.date.available2018-12-19T12:24:39Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationStudia Semiotyczne, T. 32, nr 1 (2018), s. 83-106pl_PL
dc.identifier.issn2544-073X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/7539-
dc.description.abstractJednym z najważniejszych celów kursów krytycznego myślenia powinno być dostarczenie słuchaczom narzędzi pomocnych w podejmowaniu trafnych decyzji w codziennym życiu. Podczas takich kursów wiele uwagi poświęca się zazwyczaj wyrabianiu u studentów umiejętności oceny argumentów. W niniejszym artykule próbuję odpowiedzieć na pytanie – jaka metoda oceny argumentów najlepiej nadaje się do zastosowania podczas kursów krytycznego myślenia? Jak sądzę, metoda taka powinna być możliwie najbardziej intuicyjna, „przyjazna użytkownikowi” – prosta zarówno do opanowania, jak i późniejszego stosowania. Są to warunki konieczne do tego, aby osoby, które ukończyły kurs, faktycznie wykorzystywały ją w codzienny sytuacjach. W artykule opisuję metodę oceny argumentów, która, jak mi się wydaje, spełnia te warunki. Metoda ta opiera się przede wszystkim na koncepcjach S.N. Thomasa (1986) i M. Tokarza (2006). Jej szczegóły, a także sposób prezentowania jej studentom, wypracowałem podczas prowadzonych przeze mnie kursów z zakresu logiki nieformalnej i krytycznego myślenia.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectmyślenie krytycznepl_PL
dc.subjectocena argumentupl_PL
dc.subjectodpieranie argumentupl_PL
dc.subjectschematy argumentacyjnepl_PL
dc.titleOcena argumentów w kontekście nauczania krytycznego myśleniapl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.relation.journalStudia Semiotycznepl_PL
dc.identifier.doi10.26333/sts.xxxii1.05-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Wieczorek_Ocena_argumentow_w_kontekscie_nauczania_krytycznego_myslenia.pdf300,16 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons