Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/7559
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorŁuc, Izabela-
dc.date.accessioned2018-12-20T12:39:55Z-
dc.date.available2018-12-20T12:39:55Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationCieszyński Almanach Pedagogiczny, T. 5 (2018), s. 140-150pl_PL
dc.identifier.issn0208-6336-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/7559-
dc.description.abstractThe article presents a description of the results of an experiment, in which a questionnaire was used and an analysis of a child’s statement content was carried out. The main research goal of the undertaking is an attempt at answering the question whether and to what degree, in the era of globalization, children’s creative activity in the sphere of language (stimulated by methods generated by literary and film – media – education) influences the degree / level of understanding the verbal and iconic code, and what the effects of acquiring those skills in the form of transferring them onto the ground of communicative behaviors are. The research conducted provided not only the information to what degree literary and linguistic education supported by fable animation influences children’s spheres – communicative and linguistic ones – but also confirmed the theses that a proper combination of education methods in teaching and rearing aids a child’s multifaceted development, influencing different cognitive and psychical, integration and social as well as intellectual and linguistic spheres.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectliterary and film educationpl_PL
dc.subjectstimulating creative activitypl_PL
dc.subjectlanguagepl_PL
dc.titleEdukacja literacko-filmowa w procesie stymulowania aktywności twórczej dzieci w sferze językapl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.relation.journalCieszyński Almanach Pedagogicznypl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Luc_Edukacja_literacko_filmowa_w_procesie_stymulowania_aktywnosci.pdf338,99 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons