Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/7761
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorRyszawy, Sylwia-
dc.date.accessioned2019-01-11T17:07:11Z-
dc.date.available2019-01-11T17:07:11Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationA. Szczurek-Boruta, B. Chojnacka-Synaszko, A. Gancarz (red.), "Szkoła i rodzina w środowisku lokalnym : teoria i praktyka" (S. 231-242). Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałekpl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8019-593-6-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/7761-
dc.description.abstractThe contemporary family is characterized by changes in all its aspects. However, transferring of values still remains its important role. Conducted research and its results allow to enumerate significant values for youngsters and see family environment as a vital means of conveying values, in which parents take a leading position in the process of transferring. Theoretical assumptions of these examinations are based on the concept of upbringing created by Katarzyna Olbrycht. The empirical data which is fundamental for the dissertation has been collected through a diagnostic survey and a special questionnaire. The research reveals that the examined group values very high such notions as family and health as opposite to material goods and pleasure.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Adam Marszałekpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectvaluespl_PL
dc.subjectfamilypl_PL
dc.subjectyoung peoplepl_PL
dc.subjectdevelopmentpl_PL
dc.titleRola rodziny w przekazywaniu wartości na przykładzie badań przeprowadzonych na terenie powiatu cieszyńskiegopl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Ryszawy_Rola_rodziny_w_przekazywaniu_wartosci_na_przykladzie_badan.pdf555,56 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons