Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/8008
Title: Zmienne losy innowacji edukacyjnych na przykładzie CEFR
Authors: Komorowska, Hanna
Keywords: CEFR; ESOKJ; educational innovation; assessment; edukacja komplementarna; tutoring; kształcenie; języki obce
Issue Date: 2016
Publisher: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Citation: D. Gabryś-Barker, R. Kalamarz (red.), "Ocenianie i pomiar biegłości językowej : wybrane aspekty teoretyczne i praktyczne" (S. 13-24). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstract: The rapid development of educational assessment in the first half of the 20th century brought attention to the possibility of evaluating language skills. The second half of the 20th century was at the same time a period of innovative revolution in the area of objective testing and a period of considerable disappointment with it. The international fame of The Common European Framework of Reference for Languages (CEFR), known in Poland under the name Europejski System Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ) should, then, invite questions as to why the document – despite the widespread criticism it faces – has become so influential, how to achieve such a spectacular success in this day and age and how durable this success can prove to be. The paper presents an attempt at answering those questions on the basis of the theory of educational innovation as well as of the analysis of the origin and structure of the CEFR.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/8008
ISBN: 978-83-226-3053-2
Appears in Collections:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Komorowska_Zmienne_losy_innowacji_edukacyjnych.pdf543,82 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons