Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/8024
Tytuł: Typologia strategii internacjonalizacji przedsiębiorstw
Autor: Limański, Andrzej
Drabik, Ireneusz
Słowa kluczowe: strategy; internationalization of enterprise; international management; strategia; internacjonalizacja przedsiębiorstwa; zarządzanie międzynarodowe
Data wydania: 2016
Źródło: Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Organizacja i Zarządzanie, z. 93 (2016), s. 323-331
Abstrakt: Although the internationalization of enterprises is a common phenomenon nowadays, there are diverse factors that motivate corporations to globalize their operations, and divergent strategies rendering acting and competing in international markets possible. The article outlines a typology of internationalization strategies with specific respect to such criteria as time and range of business operations taking place in international markets and the sheer scope of applied internationalization processes. Basic strategies of internationalization as well as determinants of their implementation are also characterized.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/8024
ISSN: 1641-3466
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Limanski_Drabik_typologia_strategii_internacjonalizacji.pdf330,71 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons