Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/8052
Tytuł: The Stratifying and Socializing Role of Popular Culture in Shaping the Identity of Young Generation
Autor: Piechaczek-Ogierman, Gabriela
Słowa kluczowe: youth; media models; popular culture; identity
Data wydania: 2018
Źródło: Kultura i Edukacja, Nr 2 (2018), s. 192-202
Abstrakt: Popular culture creates trends, shapes the world view, is a source of inspiration and identification of the young. The research results presented in this study show that youth in the final stage of adolescence judge the reality in a critical way. A significant number of the examined learners implement the model of identity shaped in the ‘down top’ direction. They reject media authorities and aim at creating their own concept of themselves. At the same time, a large percentage of the respondents respect media models associated with appearance and the consumerist lifestyle.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/8052
DOI: 10.15804/kie.2018.02.12
ISSN: 1230-266X
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Piechaczek_Ogierman_The_stratifying_and_socializing_role_of_popular_culture.pdf499,52 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons