Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/8053
Tytuł: | Elementy coachingu jako narzędzie procesu nauczania i oceniania w dydaktyce języka obcego |
Autor: | Czekańska-Mirek, Bożena |
Słowa kluczowe: | coaching approach; glottodidactic process; teacher; student |
Data wydania: | 2016 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | D. Gabryś-Barker, R. Kalamarz (red.), "Ocenianie i pomiar biegłości językowej : wybrane aspekty teoretyczne i praktyczne" (S. 233-241). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | The coaching approach finds its justified use in contemporary foreign language
didactics. The essence of this approach is encapsulated by the belief that learning a foreign
language constitutes an element of self-development and as such should reflect the individual
needs and goals of the student. The coaching approach, then, transforms the two most important
agents of the glottodidactic process, i.e. the teacher and the student, reimagining the teacher
as the coach and the student as the coachee. Such an approach, in turn, invites questions
concerning the use of coaching tools in actual language courses. The author presents selected
examples of beneficial practices, as well as the possibilities of utilizing coaching tools in foreign
language courses. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/8053 |
ISBN: | 978-83-226-3053-2 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały
|