Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/817
Tytuł: | Specyfika zajęć umuzykalniających dla studentów kierunków pedagogicznych |
Autor: | Zoń-Ciuk, Danuta |
Słowa kluczowe: | Kształcenie muzyczne; Słuchanie muzyki; Zajęcia umuzykalniające |
Data wydania: | 2008 |
Źródło: | J. Uchyła-Zroski (red.), "Wartości w muzyce : studium monograficzne. T. 1" (s. 185-191). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | The author deals with the phenomenon of aesthetic education in pedagogy with a special focus
on education through music. By describing musical education for pedagogy students she
emphasises the role of singing as the simplest form of music. She considers the acquisition of the
skill of playing musical instruments as developing musical abilities and making the classes more
attractive. Movement to music is treated as a multi-functional education helping also in a better
perception of a musical piece. Improvisation is treated as a means of developing musical imagination
and as a form which shows the students’ potential in the best way and, hence, enables the
teacher to treat students individually. The article contains a number of suggestions and conclusions
concerning the ways of conducting classes. There are also practical tips for students as well
as for teachers. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/817 |
ISBN: | 9788322617564 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WSiNoE)
|
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons