Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/8361
Tytuł: Bliska-daleka Ostrawa. O nauczaniu języka angielskiego - refleksje z praktyk w polskich oraz czeskich przedszkolach i szkołach
Autor: Lorek, Justyna
Kobis, Beata
Słowa kluczowe: wielokulturowość; doświadczanie Innego; Erasmus; program Erasmus; Ostrawa; nauczanie języka angielskiego jako obcego; edukacja wczesnoszkolna
Data wydania: 2016
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: A. Gancarz (red.), "Wielokulturowość - doświadczanie Innego" (S. 115-121). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: The first part of the article contains the description of the education system in the Czech Republic. It focuses on the organisation of education and the contents of teaching as well as on the methods of evaluating. The second part describes our experiences connected with the studies at the University of Ostrava being a part of the student exchange programme—Erasmus. The third part focuses on the problem of teaching English language in Polish and Czech kindergartens and primary education institutions. It depicts the differences in teaching this language based on observations gathered during our stay in the Czech Republic. This part also deals with our experiences gained in these institutions, and also it presents the reflections that arose during our participation in the practices and the Erasmus programme.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/8361
ISBN: 978-83-226-3057-0
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Lorek_Kobis_Bliska_daleka_Ostrawa_O_nauczaniu_jezyka_angielskiego.pdf299,92 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons