DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Olbrycht, Katarzyna | - |
dc.date.accessioned | 2019-04-17T07:47:59Z | - |
dc.date.available | 2019-04-17T07:47:59Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.citation | Edukacja Międzykulturowa, nr 2 (2018), s. 79-89 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2299-4106 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/8882 | - |
dc.description.abstract | Autorka stawia tezę, że wspieranie rozwoju duchowości jest jednym z najważniejszych, fundamentalnych celów edukacji. Uzasadnienie tezy przeprowadza w dwóch etapach. Najpierw wyjaśnia współczesne sposoby rozumienia duchowości, jej związki z religijnością oraz miejscem przyznawanym sacrum i profanum we współczesnych społeczeństwach. Wykorzystuje w tym celu typologię relacji religii i życia społecznego Charlesa Taylora. Ostatecznie proponuje rozumienie duchowości jako podmiotowości zorientowanej w myśleniu, przeżywaniu i działaniu na przekraczanie natury, w celu świadomej, wolnej i odpowiedzialnej realizacji wartości absolutnych, uniwersalnych, ogólnoludzkich. W drugim etapie analizuje możliwości i sens edukacyjnego wspierania rozwoju duchowości. Rozważania kończy propozycja postulowanego programowego zakresu wspierania rozwoju duchowości. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | duchowość | pl_PL |
dc.subject | rozwój duchowości | pl_PL |
dc.subject | edukacyjne wspieranie rozwoju duchowości | pl_PL |
dc.title | Edukacyjne wymiary wspierania rozwoju duchowości człowieka | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.15804/em.2018.02.04 | - |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WSiNoE)
|