Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/9319
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorTurska-Kawa, Agnieszka-
dc.date.accessioned2019-06-03T12:33:44Z-
dc.date.available2019-06-03T12:33:44Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.citationPsychology of Language and Communication, Vol. 15, iss. 2 (2011), s. 175-201pl_PL
dc.identifier.issn1234-2238-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/9319-
dc.description.abstractThe article discusses the relationships between a sense of alienation and the use of mass media. This discussion was triggered by the idea of the media's significant power in the lives of individuals and their ability to meet fundamental needs. Given the fact that the level of a sense of alienation implies the level of citizens' socio-political activity, defining the role of the media focuses on their importance in the process of building a civil society.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectmediapl_PL
dc.subjectsense of alienationpl_PL
dc.subjectneedspl_PL
dc.subjectcivil societypl_PL
dc.titleThe (Dis)alienating function of the media. The role of mass media in building a civil societypl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.identifier.doi10.2478/v10057-011-0011-3-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Turska_Kawa_The_Dis_alienating_function.pdf838,4 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons