Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/9608
Tytuł: Mediacja w postępowaniu dyscyplinarnym prowadzonym wobec członków społeczności akademickiej
Tytuł równoległy: Mediation in Disciplinary Proceedings Against Members of the Academic Community
Autor: Bek, Dominika
Sitarz, Olga
Słowa kluczowe: sprawiedliwość naprawcza; mediacja; odpowiedzialność dyscyplinarna; nauczyciel akademicki; student; restorative justice; mediation; disciplinary liability; academic teacher
Data wydania: 2018
Źródło: "Forum Prawnicze" nr 5 (2018), s. 34-49
Abstrakt: This article considers mediation in disciplinary matters against academic teachers, PhD students and students. The analysis was carried out against the background of the new Act of 20 July 2018 – Law on Higher Education and Science and the Regulation of the Minister of Science and Higher Education of September 25, 2018 on the detailed mode of conducting mediation, explanatory proceedings and disciplinary proceedings in matters of disciplinary liability of academic teachers, and also the way of disciplinary penalties and their seizure. In the first part of the article, through the confrontation of the function and the importance of disciplinary responsibility with the functions of mediation proceedings, the legitimacy of the adopted legislative solutions in this area was assessed – introduction of mediation to disciplinary proceedings against academic teachers and the lack of such a solution in the case of disciplinary liability of students and doctoral students. Then, there is a detailed analysis of the provisions relating to the mediation proceedings allowed for the display of noticed errors and defects in legal regulations.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/9608
ISSN: 2081-688X
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WPiA)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Bek_Mediacja_w_postepowaniu_dyscyplinarnym.pdf5,88 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons