Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/9737
Tytuł: Edukacja muzealna w praktyce szkolnej – wyzwania dydaktyczne
Autor: Cabała, Agata
Słowa kluczowe: edukacja muzealna; edukacja formalna; nauczyciel; uczeń; podstawa programowa kształcenia ogólnego
Data wydania: 2019
Źródło: “Kultura i Wychowanie” (Nr 1 (2019), s. 57-68)
Abstrakt: W prezentowanym artykule przedmiotem refleksji dydaktycznej jest edukacja muzealna. Zastosowana metoda badań to autobiografia tematyczna. W badaniach uczestniczyło 27 nauczycieli wyłonionych na podstawie wyboru rekomendacyjnego. Analizie poddane zostały te fragmenty wypowiedzi autobiograficznych nauczycieli, które wiążą się bezpośrednio z ich pracą zawodową, z realizacją edukacji muzealnej w systemie kształcenia szkolnego. W prezentacji wyników badań własnych opisane zostały dwa pola tematyczne. Pierwsze to uwagi nauczycieli na temat powiązań edukacji muzealnej z realizacją podstawy programowej kształcenia ogólnego oraz drugie pole tematyczne związane z uczniem jako głównym odbiorcą i bezpośrednim uczestnikiem edukacji muzealnej.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/9737
DOI: 10.25312/2083-2923.15/2019_04ac
ISSN: 2083-2923
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Cabala_Edukacja_muzealna_w_praktyce_szkolnej.pdf303,47 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons