http://hdl.handle.net/20.500.12128/9737
Tytuł: | Edukacja muzealna w praktyce szkolnej – wyzwania dydaktyczne |
Autor: | Cabała, Agata |
Słowa kluczowe: | edukacja muzealna; edukacja formalna; nauczyciel; uczeń; podstawa programowa kształcenia ogólnego |
Data wydania: | 2019 |
Źródło: | “Kultura i Wychowanie” (Nr 1 (2019), s. 57-68) |
Abstrakt: | W prezentowanym artykule przedmiotem refleksji dydaktycznej jest edukacja muzealna. Zastosowana metoda badań to autobiografia tematyczna. W badaniach uczestniczyło 27 nauczycieli wyłonionych na podstawie wyboru rekomendacyjnego. Analizie poddane zostały te fragmenty wypowiedzi autobiograficznych nauczycieli, które wiążą się bezpośrednio z ich pracą zawodową, z realizacją edukacji muzealnej w systemie kształcenia szkolnego. W prezentacji wyników badań własnych opisane zostały dwa pola tematyczne. Pierwsze to uwagi nauczycieli na temat powiązań edukacji muzealnej z realizacją podstawy programowej kształcenia ogólnego oraz drugie pole tematyczne związane z uczniem jako głównym odbiorcą i bezpośrednim uczestnikiem edukacji muzealnej. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/9737 |
DOI: | 10.25312/2083-2923.15/2019_04ac |
ISSN: | 2083-2923 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Cabala_Edukacja_muzealna_w_praktyce_szkolnej.pdf | 303,47 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons