Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/9755
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDutka, Elżbieta-
dc.date.accessioned2019-07-17T06:19:07Z-
dc.date.available2019-07-17T06:19:07Z-
dc.date.issued2000-
dc.identifier.citationAnna Opacka (red.) "Interpretacje i szkoła" (S. 87-95). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.identifier.isbn83-226-0999-X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/9755-
dc.description.abstractZnaczenie interpretacji w procesie kształcenia literackiego już wcześniej było eksponowane przez dydaktyków i badaczy literatury. Podkreślano, że interpretacja uczy nie tylko kontaktu z dziełem literackim, jest narzędziem kształcenia przyszłych czytelników - świadomych odbiorców literatury, ale także wymaga praktycznego wykorzystania wiedzy, uczy myślenia, samodzielności badawczej i twórczego rozwiązywania problemów. Zalety te spowodowały, że interpretacja została uznana za „antidotum” na tradycyjne szkolne rozprawki historycznoliterackie, krytykowane za ich schematyczność, stereotypowość. Przeważającym argumentem na rzecz interpretacji jest fakt, że stwarza ona (przez szerokie konteksty, w których dzieło jest osadzane) możliwość wprowadzenia ucznia w kulturę i tradycję. [fragm. tekstu]pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherKatowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectlekcje języka polskiegopl_PL
dc.subjectinterpretacja poezjipl_PL
dc.subjectznaczenie interpretacjipl_PL
dc.title"Testament mój" Józefa Łobodowskiego, czyli o korzyściach szkolnej interpretacji poezjipl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Appears in Collections:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dutka_Testament_moj_Jozefa_Lobodowskiego.pdf1,04 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons