Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/9765
Tytuł: "Klasyczność" jako kategoria porządkująca udział tradycji w wychowaniu muzycznym
Autor: Mika, Bogumiła
Słowa kluczowe: wychowanie muzyczne; tradycja; muzyka poważna; odbiorca
Data wydania: 2003
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: H. Danel-Bobrzyk, J. Uchyła-Zroski (red.), "Folklor i folkloryzm w edukacji i wychowaniu" (S. 27-34). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: Prowadzone od kilkudziesięciu lat badania nad publicznością muzyki poważnej niezmienne dowodzą, że w kręgu zainteresowania odbiorcy „sztuki dźwięków” znajduje się przede wszystkim muzyka klasyczno-romantyczna. Doświadczenie potoczne pokazuje także, iż muzyka skomponowana w wiekach XVIII i XIX ma swoich najliczniejszych wielbicieli w osobach kolekcjonerów nagrań i bywalców sal koncertowych, w których rozbrzmiewa taki właśnie repertuar. Dlaczego wartości łagodne, nie-ostre, wyrażone w klarownej melodii, tonalnych współbrzmieniach i schematach formalnych znajdują taką aprobatę słuchaczy muzyki, „dźwiękowa prawda” zaś powołująca do życia utwory bądź to muzyki dawnej (nawet barokowej), bądź to współczesnej nie stanowi przedmiotu preferencji większej rzeszy odbiorców muzyki?
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/9765
ISBN: 83-226-1270-2
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Mika_Klasycznosc_jako_kategoria_porzadkujaca.pdf497,94 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons