Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/9765
Title: "Klasyczność" jako kategoria porządkująca udział tradycji w wychowaniu muzycznym
Authors: Mika, Bogumiła
Keywords: wychowanie muzyczne; tradycja; muzyka poważna; odbiorca
Issue Date: 2003
Publisher: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Citation: H. Danel-Bobrzyk, J. Uchyła-Zroski (red.), "Folklor i folkloryzm w edukacji i wychowaniu" (S. 27-34). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstract: Prowadzone od kilkudziesięciu lat badania nad publicznością muzyki poważnej niezmienne dowodzą, że w kręgu zainteresowania odbiorcy „sztuki dźwięków” znajduje się przede wszystkim muzyka klasyczno-romantyczna. Doświadczenie potoczne pokazuje także, iż muzyka skomponowana w wiekach XVIII i XIX ma swoich najliczniejszych wielbicieli w osobach kolekcjonerów nagrań i bywalców sal koncertowych, w których rozbrzmiewa taki właśnie repertuar. Dlaczego wartości łagodne, nie-ostre, wyrażone w klarownej melodii, tonalnych współbrzmieniach i schematach formalnych znajdują taką aprobatę słuchaczy muzyki, „dźwiękowa prawda” zaś powołująca do życia utwory bądź to muzyki dawnej (nawet barokowej), bądź to współczesnej nie stanowi przedmiotu preferencji większej rzeszy odbiorców muzyki?
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/9765
ISBN: 83-226-1270-2
Appears in Collections:Książki/rozdziały (WSiNoE)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mika_Klasycznosc_jako_kategoria_porzadkujaca.pdf497,94 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons