DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Gwadera, Małgorzata | - |
dc.date.accessioned | 2019-07-21T16:30:43Z | - |
dc.date.available | 2019-07-21T16:30:43Z | - |
dc.date.issued | 2008 | - |
dc.identifier.citation | K. Heska-Kwaśniewicz (red.), "Literatura dla dzieci i młodzieży (po roku 1980). T. 1" (S. 113-135). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 9788322617144 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/9886 | - |
dc.description.abstract | "Motyw śmierci w literaturze dla dzieci i młodzieży nie jest zjawiskiem
nieznanym, lecz niewątpliwie nowym w jej współczesnym wizerunku. Jeśli
przyjmiemy za Leopoldem Staffem, że „śmierci tak się potrzeba uczyć, jak
życia”1, to, biorąc pod uwagę pedagogiczne uwarunkowania i dydaktyczne
„obowiązki” literatury dla czytelnika niedorosłego2, na wszystkich etapach jej
ewolucji, obecność problemów tanatologicznych w tekstach, o tak wyznaczonym
adresacie, staje się usprawiedliwiona. W XIX-wiecznych utworach kierowanych
do odbiorcy dziecięcego śmierć była „edukatorką, prawą ręką pedagoga
i ostatecznym, niepodważalnym argumentem, środkiem wychowawczym.” (fragm.) | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | literatura polska | pl_PL |
dc.subject | literatura dla młodzieży | pl_PL |
dc.subject | historia literatury | pl_PL |
dc.subject | krytyka literatury | pl_PL |
dc.subject | podręcznik akademicki | pl_PL |
dc.title | "Z mroku ku jasności" : cierpienie i śmierć we współczesnej literaturze dla dzieci i młodzieży | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|