DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Krasoń, Katarzyna | - |
dc.date.accessioned | 2019-07-21T16:30:52Z | - |
dc.date.available | 2019-07-21T16:30:52Z | - |
dc.date.issued | 2008 | - |
dc.identifier.citation | K. Heska-Kwaśniewicz (red.), "Literatura dla dzieci i młodzieży (po roku 1980). T. 1" (S. 215-238). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 9788322617144 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/9887 | - |
dc.description.abstract | "Literatura ukierunkowana ku dziecku może ukazywać drogi rozwiązania
trudnych sytuacji, jeśli uruchomi szereg psychologicznie uzasadnionych prawidłowości
odbioru.
Istotnym momentem staje się poszukiwanie osobistych konotacji, odwoływanie
się do asocjacji tkwiących w doświadczeniu, w dziecięcych oczekiwaniach.
Tekst poetycki skierowany ku dziecięcemu odbiorcy winien być zatem
odniesiony do czytelnika, jego świata i zgodny z jego punktem widzenia. Takie
przedstawienie wizji literackiej — z pozycji dziecka, które z zainteresowaniem
i zdziwieniem przygląda się otaczającemu je światu, Roger Caillois określił
mianem „paidii”. (fragm.) | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | wychowanie | pl_PL |
dc.subject | poezja | pl_PL |
dc.subject | historia literatury | pl_PL |
dc.subject | krytyka literatury | pl_PL |
dc.subject | podręcznik akademicki | pl_PL |
dc.subject | literatura dla młodzieży | pl_PL |
dc.subject | literatura polska | pl_PL |
dc.title | Wychowanie przez poezję | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WNS)
|