Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/9909
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorNoras, Andrzej J.-
dc.date.accessioned2019-07-22T16:58:22Z-
dc.date.available2019-07-22T16:58:22Z-
dc.date.issued2002-
dc.identifier.citationA. Noras, D. Kubok (red.), "Między kantyzmem a neokantyzmem" (S. 93-111). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.identifier.isbn8322611870-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/9909-
dc.description.abstract"Podstawowym założeniem kantyzmu jest dualistyczne rozumienie rzeczywistości, co więcej - można rzec, iż dualizm ten stanowi jego istotę. Mamy więc w myśli autora Krytyki czystego rozumu rozróżnienie zmysłowości i intelektu, receptywności i spontaniczności, a w konsekwencji także zjawiska i rzeczy samej w sobie. Cała filozofia pokantowska ujawnia jeszcze inny problem, który w koncepcji samego Kanta nie istnieje, a który wyraźnie pokazuje Konstanty Bakradze. „Jak się okazuje - pisze on - ze stanowiska Kanta nie można wyjaśnić faktu poznania filozoficznego. Logika matematyki i matematycznego przyrodoznawstwa, którą usiłował przedstawić Kant w Krytyce czystego rozumu, nie mogłaby rozwiązać wszystkich zagadnień teoriopoznawczych, nawet gdyby była słuszna." (fragm.)pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherKatowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectkantyzmpl_PL
dc.subjectneokantyzmpl_PL
dc.subjectImmanuel Kantpl_PL
dc.subjectfilozofiapl_PL
dc.subjectEmil Laskpl_PL
dc.subjectNicolai Hartmannpl_PL
dc.titleTeoria dwóch światów : Lask a Hartmannpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Noras_Teoria_dwoch_swiatow.pdf1,15 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons