Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/10169
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorZabawa, Marcin-
dc.date.accessioned2019-07-27T13:31:55Z-
dc.date.available2019-07-27T13:31:55Z-
dc.date.issued2007-
dc.identifier.citationJ. Arabski (red.), "On foreign language acquisition and effective learning" (S. 89-102). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.identifier.isbn9788322616840-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/10169-
dc.description.abstractArtykuł niniejszy skupia się na zjawisku interferencji językowej opisanej w świetle polsko-angielskiego kontaktu językowego. Autor zakłada, iż w procesie nauki nie tylko język rodzimy wpływa na nauczany język obcy, ale i odwrotnie. Kluczem do wyjaśnienia owych procesów jest istnienie zjawiska odpowiedników prymarnych (zob. publikacje J. Arabskiego), które zostały przedstawione w artykule w innym niż dotychczas kontekście. Tradycyjnie odpowiedniki prymarne są bowiem wiązane z procesem przyswajania języka obcego, gdzie są odbiciem niepełnej kompetencji w L2. Autor łączy natomiast teorię odpowiedników prymarnych z istnieniem angielskich zapożyczeń semantycznych w polszczyźnie. Jak się bowiem wydaje, omawiana teoria może być bardzo przydatna w wyjaśnianiu mechanizmu powstawania i rozprzestrzeniania się pożyczek semantycznych. Wiele z takich pożyczek jest najprawdopodobniej objawem pewnej utraty kompetencji semantycznej w języku ojczystym (pod wpływem języka obcego). W konsekwencji autor proponuje, aby podczas zajęć z języka obcego zwracać także pewną uwagę na używanie słownictwa rodzimego. Nauczyciele winni ponadto starać się, aby uczniowie przyporządkowywali angielskie słowa ich polskim odpowiednikom w nieco bardziej świadomy sposób.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherKatowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectkontakt językowypl_PL
dc.subjectnauczanie języka obcegopl_PL
dc.subjectinterferencja językowapl_PL
dc.subjectjęzyk polskipl_PL
dc.subjectjęzyk angielskipl_PL
dc.titleLangugage contact and foreign language teachingpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Zabawa_Language_contact_and_foreign_language_teaching.pdf866,93 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons