Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/10244
Tytuł: | Euroregiony w programach i w podręcznikach geografii na poziomie gimnazjalnym |
Autor: | Hibszer, Adam |
Słowa kluczowe: | edukacja szkolna; programy nauczania geografii; euroregiony; współpraca transgraniczna |
Data wydania: | 2003 |
Wydawca: | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | J. Runge (red.), "Granice : obszary przygraniczne : euroregiony" (S. 288-293). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | W artykule podjęto próbę odpowiedzi na pytanie: Czy i w jaki sposób problematyka dotycząca euroregionów, czyli obszarów współpracy przygranicznej, opartych na porozumieniach lokalnych i regionalnych jednostek samorządu terytorialnego, ma przełożenie na edukację szkolną. Jest to spojrzenie wyłącznie teoretyczne, a więc bazujące na zapisach w programach nauczania geografii i podręcznikach szkolnych tego przedmiotu na poziomie gimnazjalnym. Stwierdzenie stanu faktycznego nie jest możliwe bez prowadzenia badań ankietowych w szkołach. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/10244 |
ISBN: | 83-226-1257-5 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WNP)
|