Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/10314
Tytuł: Polemika ze średniowiecznym ideałem świętości : szkolne kontynuacje i nawiązania w perspektywie intertekstualnej
Autor: Jaskółowa, Ewa
Słowa kluczowe: wiedza; umiejętność; proces dydaktyczny; teksty średniowieczne; intertekstualność
Data wydania: 1997
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: A. Opacka (red.), "Interpretacje i metodologie : studia z dydaktyki literatury polskiej" (S. 26-40). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Nr Serii/Raportu: Skrypty Uniwersytetu Śląskiego;nr 534
Abstrakt: Nauczyciel polonista często bywa stawiany przed wyborem, który tylko pozornie wydaje się alternatywny, a dotyczy decyzji, co ważniejsze — wiedza, czy umiejętności. Czas odpowiedzieć sobie na to pytanie w sposób jednoznaczny — i wiedza, i umiejętności. Tak, jak nic nie warta jest wiedza bez jej operatywności, czyli umiejętności jej wykorzystania, tak trudno sobie wyobrazić umiejętności bez wiedzy. Same zresztą pojęcia „wiedza” i „umiejętności” mają charakter abstrakcyjny i mogą dotyczyć tylko czegoś. A zatem jakąś wiedzę można mieć i umiejętności czegoś można posiadać. Język polski jest przedmiotem szkolnym, w którego ramach uczeń powinien posiąść wiedzę z zakresu literatury i umiejętność logicznego o niej wysławiania się w mowie i piśmie. (fragment tekstu)
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/10314
ISSN: 0239-6432
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Jaskolowa_Polemika_ze_sredniowiecznym_idealem.pdf860,27 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons