Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/10314
Tytuł: | Polemika ze średniowiecznym ideałem świętości : szkolne kontynuacje i nawiązania w perspektywie intertekstualnej |
Autor: | Jaskółowa, Ewa |
Słowa kluczowe: | wiedza; umiejętność; proces dydaktyczny; teksty średniowieczne; intertekstualność |
Data wydania: | 1997 |
Wydawca: | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | A. Opacka (red.), "Interpretacje i metodologie : studia z dydaktyki literatury polskiej" (S. 26-40). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Nr Serii/Raportu: | Skrypty Uniwersytetu Śląskiego;nr 534 |
Abstrakt: | Nauczyciel polonista często bywa stawiany przed wyborem, który tylko pozornie wydaje się alternatywny, a dotyczy decyzji, co ważniejsze — wiedza, czy umiejętności. Czas odpowiedzieć sobie na to pytanie w sposób
jednoznaczny — i wiedza, i umiejętności. Tak, jak nic nie warta jest wiedza bez jej operatywności, czyli umiejętności jej wykorzystania, tak trudno sobie wyobrazić umiejętności bez wiedzy. Same zresztą pojęcia „wiedza” i „umiejętności” mają charakter abstrakcyjny i mogą dotyczyć tylko czegoś. A zatem
jakąś wiedzę można mieć i umiejętności czegoś można posiadać. Język polski jest przedmiotem szkolnym, w którego ramach uczeń powinien posiąść wiedzę z zakresu literatury i umiejętność logicznego o niej wysławiania się w mowie i piśmie. (fragment tekstu) |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/10314 |
ISSN: | 0239-6432 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|