Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/10314
Title: Polemika ze średniowiecznym ideałem świętości : szkolne kontynuacje i nawiązania w perspektywie intertekstualnej
Authors: Jaskółowa, Ewa
Keywords: wiedza; umiejętność; proces dydaktyczny; teksty średniowieczne; intertekstualność
Issue Date: 1997
Publisher: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Citation: A. Opacka (red.), "Interpretacje i metodologie : studia z dydaktyki literatury polskiej" (S. 26-40). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Series/Report no.: Skrypty Uniwersytetu Śląskiego;nr 534
Abstract: Nauczyciel polonista często bywa stawiany przed wyborem, który tylko pozornie wydaje się alternatywny, a dotyczy decyzji, co ważniejsze — wiedza, czy umiejętności. Czas odpowiedzieć sobie na to pytanie w sposób jednoznaczny — i wiedza, i umiejętności. Tak, jak nic nie warta jest wiedza bez jej operatywności, czyli umiejętności jej wykorzystania, tak trudno sobie wyobrazić umiejętności bez wiedzy. Same zresztą pojęcia „wiedza” i „umiejętności” mają charakter abstrakcyjny i mogą dotyczyć tylko czegoś. A zatem jakąś wiedzę można mieć i umiejętności czegoś można posiadać. Język polski jest przedmiotem szkolnym, w którego ramach uczeń powinien posiąść wiedzę z zakresu literatury i umiejętność logicznego o niej wysławiania się w mowie i piśmie. (fragment tekstu)
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/10314
ISSN: 0239-6432
Appears in Collections:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Jaskolowa_Polemika_ze_sredniowiecznym_idealem.pdf860,27 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons