Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/10422
Title: Porozumiewanie się nauczyciela i uczniów w klasie freinetowskiej
Authors: Oelszlaeger-Kosturek, Beata
Keywords: komunikacja w edukacji; relacje nauczyciel-uczeń; interakcja w edukacji; komunikacja interpersonalna; klasa freinetowska; porozumiewania się nauczyciela i uczniów
Issue Date: 2001
Publisher: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Citation: W. Kojs, Ł. Dawid (red.), "Procesy komunikacyjne w szkole" (S. 153-161). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstract: "Wiele już powiedziano o komunikacji i dialogu w dziedzinie tak ważnej dla społeczeństwa, jaką jest edukacja. Przytoczono wiele definicji pojęć, aby znaleźć jak najbardziej właściwe określenie tego, co jest najważniejsze w związku z procesem porozumiewania się między ludźmi. Nawet w małej wspólnocie komunikacyjnej, jaką jest klasa szkolna, można zaobserwować różnorodne sposoby porozumiewania się1. Szczególnie dobrym przedmiotem obserwacji mogą być te klasy, które charakteryzuje wysoki poziom demokratyzacji. W takim zespole nie jest ważny tylko jeden nadawca, dany niejako z urzędu. Każdy uczeń ma prawo komunikować o swoich potrzebach, marzeniach, emocjach, o chęci zdobywania interesujących go informacji. Akceptowany przez nauczyciela i kolegów z klasy, ma możliwość porozumienia się z nimi w tym celu w każdy znany mu sposób: czy to werbalnie czy wykorzystując mowę ciała." (fragm.)
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/10422
ISBN: 8322610297
Appears in Collections:Książki/rozdziały (WSiNoE)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Oelszlaeger_Porozumiewanie_sie_nauczyciela_i_uczniow.pdf604,36 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons