Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/10422
Tytuł: | Porozumiewanie się nauczyciela i uczniów w klasie freinetowskiej |
Autor: | Oelszlaeger-Kosturek, Beata |
Słowa kluczowe: | komunikacja w edukacji; relacje nauczyciel-uczeń; interakcja w edukacji; komunikacja interpersonalna; klasa freinetowska; porozumiewania się nauczyciela i uczniów |
Data wydania: | 2001 |
Wydawca: | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | W. Kojs, Ł. Dawid (red.), "Procesy komunikacyjne w szkole" (S. 153-161). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | "Wiele już powiedziano o komunikacji i dialogu w dziedzinie tak ważnej dla
społeczeństwa, jaką jest edukacja. Przytoczono wiele definicji pojęć, aby znaleźć
jak najbardziej właściwe określenie tego, co jest najważniejsze w związku z procesem
porozumiewania się między ludźmi. Nawet w małej wspólnocie komunikacyjnej,
jaką jest klasa szkolna, można zaobserwować różnorodne sposoby
porozumiewania się1. Szczególnie dobrym przedmiotem obserwacji mogą być te
klasy, które charakteryzuje wysoki poziom demokratyzacji. W takim zespole nie
jest ważny tylko jeden nadawca, dany niejako z urzędu. Każdy uczeń ma prawo
komunikować o swoich potrzebach, marzeniach, emocjach, o chęci zdobywania
interesujących go informacji. Akceptowany przez nauczyciela i kolegów z klasy,
ma możliwość porozumienia się z nimi w tym celu w każdy znany mu sposób: czy
to werbalnie czy wykorzystując mowę ciała." (fragm.) |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/10422 |
ISBN: | 8322610297 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WSiNoE)
|