Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/10628
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKunce, Aleksandra-
dc.date.accessioned2019-08-27T06:32:01Z-
dc.date.available2019-08-27T06:32:01Z-
dc.date.issued2006-
dc.identifier.citationA. Nawarecki, B. Mytych-Forajter (red.), "Wykłady lozańskie Adama Mickiewicza" (S. 146-155). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.identifier.isbn8322614659-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/10628-
dc.description.abstractThe author of the article is looking for cultural epistemological practices in Adam Mickiewicz’s Lausanne lectures. She discusses the problem of tackling otherness and classifying that what is familiar. The author focuses her attention on the concepts of: rootedness, analysis, entirety, scientism, Romanticism, universalism, Eurocentrism, boredom, exploration of the new, travel and creation. The author asks about the role of Europe as a scientific centre, as a world of those who can make a gesture of connection, comparison and universalising. She tries to unravel the interrelationship between “the small Europe” and the monumental Europe, which explores the exotic foreignness as a peculiar contribution to the European need for the saturation with otherness. In the name of oneself.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherKatowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectAdam Mickiewiczpl_PL
dc.subjectlozańskie wykłady Adama Mickiewiczapl_PL
dc.titleJak podjąć to, co inne?pl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kunce_Jak_podjac_to_co_inne.pdf704,55 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons