Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/1084
Title: Kawaii – estetyka made in Japan
Authors: Burdzik, Tomasz
Keywords: kawaii; Japonia; japońska kultura popularna; estetyka; kultura Japonii
Issue Date: 2015
Publisher: SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny
Citation: Kultura Popularna, No. 2 (2015), s. 156-165
Abstract: Celem artykułu jest przedstawienie japońskiego zjawiska zwanego kawaii, cechującego się silnym oddziaływaniem na całym świecie, szczególności w rozrywce, modzie oraz popkulturze. Kawaii jest przymiotnikiem oznaczającym „uroczy”, „kochany”, będącym znaczącym aspektem japońskiej kultury. Różnorakie japońskie postacie będące kawaii stały się popularne. Artykuł omawia znaczenie kawaii, jego genezę oraz przyczyny popularności.
URI: https://ndownloader.figshare.com/files/3667284
http://hdl.handle.net/20.500.12128/1084
DOI: 10.6084/m9.figshare.2063487
ISSN: 1644-8340
Appears in Collections:Artykuły (WNS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Burdzik_Kawaii_estetyka_made_in_Japan.pdf333,89 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons