Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/10967
Tytuł: Problematyka gender w mediach społecznościowych - studium przypadku
Autor: Bogacka, Barbara
Słowa kluczowe: media społecznościowe; społeczeństwo informacyjne; ekshibicjonizm emocjonalny w internecie; płeć kulturowa
Data wydania: 2017
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: K. Doktorowicz (red.), "Media społecznościowe : dialog w cyberprzestrzeni. T. 2" (S. 95-114). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: The article describes the role of social media in the presentation of gender issues on the basis of the example of Caitlyn Jenner. It is not only the story of a public figure, in addition a transgender one, who underwent a successful transformation into a woman. It is also the story of an extraordinary media campaign that makes use of the most of the available tools of the traditional media and Web 2.0 tools, in order to reach the widest possible audience and build a completely new image of a forgotten American hero and a supporting star of the worldwide popular reality show.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/10967
ISBN: 978-83-226-3149-2
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (Szk. Film.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Bogacka_Problematyka_gender_w_mediach_spolecznosciowych.pdf1,22 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons