Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/10967
Title: Problematyka gender w mediach społecznościowych - studium przypadku
Authors: Bogacka, Barbara
Keywords: media społecznościowe; społeczeństwo informacyjne; ekshibicjonizm emocjonalny w internecie; płeć kulturowa
Issue Date: 2017
Publisher: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Citation: K. Doktorowicz (red.), "Media społecznościowe : dialog w cyberprzestrzeni. T. 2" (S. 95-114). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstract: The article describes the role of social media in the presentation of gender issues on the basis of the example of Caitlyn Jenner. It is not only the story of a public figure, in addition a transgender one, who underwent a successful transformation into a woman. It is also the story of an extraordinary media campaign that makes use of the most of the available tools of the traditional media and Web 2.0 tools, in order to reach the widest possible audience and build a completely new image of a forgotten American hero and a supporting star of the worldwide popular reality show.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/10967
ISBN: 978-83-226-3149-2
Appears in Collections:Książki/rozdziały (Szk. Film.)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bogacka_Problematyka_gender_w_mediach_spolecznosciowych.pdf1,22 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons