DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Pieniążek, Przemysław | - |
dc.date.accessioned | 2019-09-19T12:46:58Z | - |
dc.date.available | 2019-09-19T12:46:58Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | B. Kita, M. Kempna-Pieniążek (red.), "Filmowe pejzaże Europy" (S.107-131). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-226-3169-0 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/10976 | - |
dc.description.abstract | Fantasmagoryczny świat twórcy Głębokiej czerwieni (Profondo rosso,
1975) jest miejscem, w którym dochodzi do scalenia przeróżnych (nie tylko
kinematograficznych) tropów i konwencji w nową artystyczną jakość.
Jego specjalnością są krwawe dreszczowce spod znaku giallo. Seans dzieł Argenta jest bowiem zaproszeniem do uczestnictwa w (większości przypadków) bardzo starannie zaaranżowanym transgresyjnym
doświadczeniu ekscesu i grozy o prawdziwie infernalnym posmaku. Świat mistrza włoskiego kina grozy to paranoidalna rzeczywistość, gdzie każdy i wszystko budzi podejrzenia i gdzie powszechnie
panuje „nieprzyjemne przekonanie, że coś bardzo złego leży u podstaw
świata, coś, wobec czego dowolny akt przemocy czy przewrotności wydaje
się zaledwie wierzchołkiem góry lodowej”. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | Kino europejskie | pl_PL |
dc.subject | Krajobraz w kinie | pl_PL |
dc.title | Jako w piekle, tak i na ziemi. Topografia włoskiego kina grozy na przykładzie filmów Daria Argenta | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|