Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/11882
Tytuł: Rola dramy w rozwijaniu kompetencji komunikacyjnych uczniów edukacji wczesnoszkolnej
Autor: Gogolin, Olimpia
Szymik, Eugeniusz
Słowa kluczowe: communication competences; key competences; drama; early childhood education
Data wydania: 2019
Źródło: Konteksty Pedagogiczne, No. 1 (2019), s. 121-146
Abstrakt: The article is an attempt to answer the question of what role drama plays in the development of competences among early childhood education pupils. The theoretical part presents the concepts of competences and key competences in the context of linguistic, cognitive and social processes. Next, the authors briefly discuss the method of drama by presenting the classification of G. Bolton’s drama techniques. The practical part discusses the results of tests carried out among teachers (posttest) and among pupils (pretest, posttest, and language proficiency test).
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/11882
DOI: 10.19265/KP.2019.112121
ISSN: 2300-6471
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Gogolin_Rola_dramy_w_rozwijaniu_kompetencji_komunikacyjnych.pdf371,04 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons