http://hdl.handle.net/20.500.12128/11882
Tytuł: | Rola dramy w rozwijaniu kompetencji komunikacyjnych uczniów edukacji wczesnoszkolnej |
Autor: | Gogolin, Olimpia Szymik, Eugeniusz |
Słowa kluczowe: | communication competences; key competences; drama; early childhood education |
Data wydania: | 2019 |
Źródło: | Konteksty Pedagogiczne, No. 1 (2019), s. 121-146 |
Abstrakt: | The article is an attempt to answer the question of what role drama plays in the development of competences among early childhood education pupils. The theoretical part presents the concepts of competences and key competences in the context of linguistic, cognitive and social processes. Next, the authors briefly discuss the method of drama by presenting the classification of G. Bolton’s drama techniques. The practical part discusses the results of tests carried out among teachers (posttest) and among pupils (pretest, posttest, and language proficiency test). |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/11882 |
DOI: | 10.19265/KP.2019.112121 |
ISSN: | 2300-6471 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Gogolin_Rola_dramy_w_rozwijaniu_kompetencji_komunikacyjnych.pdf | 371,04 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons