DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Maliszewska, Katarzyna | - |
dc.date.accessioned | 2020-01-21T07:01:24Z | - |
dc.date.available | 2020-01-21T07:01:24Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | "Podstawy Edukacji" T. 10 (2017), s. 109-120 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2081-2264 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/12096 | - |
dc.description.abstract | Ponowoczesne życie niesie konieczność funkcjonowania w sytuacji nieustannej zmiany, która pozostawia ślady w przestrzeni kultury, również w sferze społecznego komunikowania. Niezbędne wydaje się zatem wzbudzenie w sobie otwartości na odczytywanie kultury w nowy, głębszy spo-sób, z uwzględnieniem konfrontacji jednostki i wspólnoty z tym, co jest obce, nieoswojone, trans-gresyjne. To poszukiwanie źródeł głębszej refleksji na temat tożsamości człowieka dorosłego w ponowoczesnej kulturze oznacza także otwarcie myślenia andragogicznego. Warto w tym kon-tekście uruchomić edukacyjny wymiar Teatru Telewizji jako miejsca zabierania głosu znaczącego. W teatrze człowiek ma szansę przyjrzeć się sobie z dystansu, by na nowo odnaleźć własne korze-nie, ujawnić ukryte pragnienia czy sprzeczne impulsy. Celem generowanej przez spektakl teatralny autorefleksji jest budzenie rozwojowego niepokoju. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/pl/ | * |
dc.subject | Kultura ponowoczesna | pl_PL |
dc.subject | Teatr Telewizji | pl_PL |
dc.title | Intymność edukacyjnego spotkania w Teatrze Telewizji | pl_PL |
dc.title.alternative | The intimacy of an educational encounter in Television Theatre | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.16926/pe.2017.10.08 | - |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS)
|