Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/12694
Tytuł: Podejście do błędu w nauce języków obcych – perspektywa ucznia
Tytuł równoległy: The role of errors in foreign language learning – the learner’s perspective
Autor: Półtorak, Ewa
Słowa kluczowe: foreign language teaching-learning process; errors; errors correction; feedback; learners’ beliefs and attitudes towards errors; proces nauczania-uczenia się języków obcych; błąd językowy; korekta błędów; informacje zwrotne; przekonania ucznia
Data wydania: 2019
Źródło: ”Neofilolog” Nr 53/2 (2019), s. 263-280
Abstrakt: The aim of the paper is to reflect on the problem of errors in the foreign language teaching-learning process from the learner’s perspective. The author proposes to investigate learners’ beliefs and opinions related to the role of errors in foreign language learning process. The problem will be discussed in the context of the teaching-learning process of French as a second language to adult beginners. The study was conducted among the students of the Institute of Romance Languages and Translation Studies at the University of Silesia. The data collected was analysed and divided into subject categories in order to provide an overall view of students’ beliefs and attitudes towards errors.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/12694
DOI: 10.14746/n.2019.53.2.8
ISSN: 1429-2173
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Poltorak_Podejscie_do_bledu_w_nauce_jezykow_obcych_perspektywa_ucznia.pdf351,74 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons