Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/12694
Tytuł: | Podejście do błędu w nauce języków obcych – perspektywa ucznia |
Tytuł równoległy: | The role of errors in foreign language learning – the learner’s perspective |
Autor: | Półtorak, Ewa |
Słowa kluczowe: | foreign language teaching-learning process; errors; errors correction; feedback; learners’ beliefs and attitudes towards errors; proces nauczania-uczenia się języków obcych; błąd językowy; korekta błędów; informacje zwrotne; przekonania ucznia |
Data wydania: | 2019 |
Źródło: | ”Neofilolog” Nr 53/2 (2019), s. 263-280 |
Abstrakt: | The aim of the paper is to reflect on the problem of errors in the foreign
language teaching-learning process from the learner’s perspective. The
author proposes to investigate learners’ beliefs and opinions related to
the role of errors in foreign language learning process. The problem will
be discussed in the context of the teaching-learning process of French
as a second language to adult beginners. The study was conducted
among the students of the Institute of Romance Languages and Translation
Studies at the University of Silesia. The data collected was analysed
and divided into subject categories in order to provide an overall
view of students’ beliefs and attitudes towards errors. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/12694 |
DOI: | 10.14746/n.2019.53.2.8 |
ISSN: | 1429-2173 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.)
|