Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/13407
Tytuł: | Wprowadzenie |
Autor: | Szczurek-Boruta, Alina |
Słowa kluczowe: | człowiek wykluczony; człowiek zagrożony wykluczeniem; wykluczenie społeczne; wykluczenie edukacyjne; wykluczenie kulturowe |
Data wydania: | 2017 |
Wydawca: | Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek |
Źródło: | A. Szczurek-Boruta, K. Jas (red. nauk.), "Człowiek wykluczony i człowiek w sytuacji zagrożenia wykluczeniem społecznym, edukacyjnym, kulturowym : wyzwania, powinności pedagogiki, zadania" (S. 7-11). Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek |
Abstrakt: | Zróżnicowanie warunków życia wzrasta, problemem społecznym jest zaspokojenie
potrzeb ludzi najbiedniejszych, upośledzonych społecznie i kulturowo,
upośledzonych przez los lub bezradnych wobec otaczającego świata.
Pedagogika jako dyscyplina nauki i edukacja jako obszar praktyki mogą przyczynić
się do pokonywania rozmaitych podziałów, uprzedzeń, stereotypów,
przejawów dyskryminacji, stwarzając szanse na trwanie uniwersalnych wartości,
kierowanie się nimi w życiu indywidualnym i zbiorowym. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/13407 |
ISBN: | 978-83-8019-695-7 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WSiNoE)
|