Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/13591
Tytuł: System wartości nauczycieli studiujących zaocznie
Autor: Rodek, Violetta
Słowa kluczowe: pedagogika; nauczyciel; system wartości; studia zaoczne; współczesna humanistyka
Data wydania: 1998
Źródło: "Nauczyciel i Szkoła" T. 1 (1998), s. 90-97
Abstrakt: "W humanistyce współczesnej zauważa się od pewnego czasu narastanie zainteresowań problematyką wartości i wartościowań. Człowiek coraz częściej uświadamia sobie centralne miejsce wartości, ich typów, hierarchii, konfliktów, zarówno w życiu jednostek, jak i społeczeństw. H. Świda twierdzi, iż „wartość ma fundamentalne znaczenie w strukturze osobowości, ukierunkowuje ona bowiem wszelkie ludzkie działania”.1 Wartości preferowane przez jednostkę nie stanowią nigdy izolowanych elementów, lecz pozostają ze sobą we wzajemnych związkach, tworząc system, układ. W życiu każdego człowieka pojawić się mogą różne wartości, i tak jak każdego człowieka cechują odrębne cechy osobowości, tak i system wartości każdej jednostki jest odmienny." (fragm.)
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/13591
ISSN: 1426-9899
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Rodek_System_wartosci_nauczycieli_studiujacych_zaocznie.pdf386,69 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons